Hartelijk dank aan onze sponsors

H. van Toor Jz. Distilleerderij B.V.

Deze typisch Vlaardingse ambachtelijke distilleerderij van “Van Toor” draagt sinds lange tijd bij aan het door Trefpunt georganiseerde internationale Schelvispekeltoernooi. Deze traditie wordt voorgezet door de tegenwoordige eigenaar Leo Fontijne. Hieronder een klein stukje historie van het drankje waar de naam van dit toernooi op gebaseerd is.

Schelvispekel is de enige echte historische vissersdrank van Nederland. De Vlaardingse vissers dronken Schelvispekel als zij met hun hoekers en sloepen op schelvisvangst gingen bij de Doggersbank om zich te beschermen tegen de felle kou op zee. Voor 1900 maakten de vissers zelf Schelvispekel. In de kombuis van het schip stond vaak een kom met brandewijn en specerijen te trekken. De vissersvrouwen vroegen bij terugkomst in de haven wat daar in de kombuis stond. De vissers antwoordden steevast: “Daar staat pekel”. En zo ontstond de schuilnaam Schelvispekel.
In eerste instantie maakte distilleerderij Van Toor de Schelvispekel alleen voor de vissers maar de Vlaardingse burgerij ontdekte al gauw ook Schelvispekel. Tegenwoordig wordt Schelvispekel door heel Nederland verkocht. Vooral watersporters weten deze warmhouder te waarderen.
Schelvispekel wordt nog steeds ambachtelijk gemaakt in een van de kleinste zelfstandige distilleerderijen van Nederland. Schelvispekel bestaat uit brandewijn en specerijen en heeft een alcoholpercentage van 35%.Verder…… KANDEEL: DE GEBOORTEDRANK SCHOLTE BOERENJONGENS & BORENMEISJES

Bel voor meer informatie en/of een afspraak voor een bezoek:
H. van Toor Jz. Distilleerderij B.V., Maassluissedijk 32, 3131KB Vlaardingen
Tel:      (010)  434 2577, (06)  5377 7178, Fax:   (010) 460 1747

DeltaPORT Donatiefonds – Financieel steuntje in de rug

Het DeltaPORT Donatiefonds is opgericht in 2007 door de ‘bedrijvige buren’ van de inwoners van Albrandswaard, Barendrecht, Bernisse, Brielle, Charlois, Delfshaven, Feijenoord, Hellevoetsluis, Hoek van Holland, Hoogvliet, Maassluis, Pernis, Rozenburg, Schiedam, Spijkenisse, Vlaardingen en Westvoorne. Het DeltaPORT Donatiefonds is een stichting van het Havenbedrijf Rotterdam N.V. en Deltalinqs, de ondernemersorganisatie voor haven en industrie en Mainport Rotterdam. Het DeltaPORT Donatiefonds steunt financieel projecten op het gebied van cultuur, welzijn, sport en recreatie. De betrokken haven- en industriele bedrijven uit de regio willen daarmee nieuwe initiatieven van instellingen zonder winstoogmerk stimuleren.

CooperatieFonds Rabobank Schiedam-Vlaardingen

De Rabobank wil graag betrokken zijn bij de samenleving waar wij én u deel van uitmaken. Daarom besteden we een deel van de winst aan projecten die van belang zijn voor de lokale gemeenschap. Hiervoor heeft Rabobank Schiedam-Vlaardingen het CoöperatieFonds ingesteld deze heeft in 2008 en substantiële bijdrage geleverd bij de aanschaf van door de KNAS goedgekeurde schermmateriale voor onze benjamins en kuikens zodat deze in staat worden gesteld aan open, eventueel externe, wedstrijden deel te nemen.

Fonds Schiedam Vlaardingen e.o

Logo Fonds SVeo

Dit fonds steunt projecten met een sociale of educatieve strekking evenals projecten op het gebied van gezondheid, natuur, milieu, sport, vrije tijd of kunst en cultuur. In 2008 heeft SV Trefpunt een substantiële bijdrage ontvangen bij de aanschaf van door de KNAS goedgekeurde schermmaterialen, zodat beginnende leden van onze schermvereniging in staat werden gesteld aan open wedstrijden deel te nemen. In 2011 heeft SV Trefpunt een substantiële bijdrage ontvangen voor het inrichten van twee moderne elektrische lopers, zodat de continuïteit van het elektrisch schermen geborgd bleef en daarmee de voorbereiding voor het wedstrijdschermen. In 2015 heeft de vereniging een toezegging gekregen voor een bijdrage om de open toernooien wat verder ‘aan te kleden’.

Schiedamseweg 53
3134 BB