Brassards zijn vergelijkbaar met de banden uit andere vechtsporten

Brassards halen

Om onze leden te enthousiasmeren voor en houvast te geven in het schermen, werken wij met het Brassard systeem van de KNAS. Dit systeem is vergelijkbaar met de banden die we kennen van de verschillende vechtsporten. Deelname is niet verplicht; de kennis en vaardigheden komen ook voldoende aan bod in de reguliere lesstof.

Je kunt een Brassard halen door het betreffende boekje op het wapen van je voorkeur aan te schaffen tegen een vergoeding van € 10,-. Dit bedrag is inclusief boekje, theorie- en praktijktraining, brassard-mouwembleem bij Brassard Geel, examen en uitreiking van het behaalde kleurbandje en Brassard diploma. In overleg met de schermleraar spreek je vervolgens af wanneer je welk onderdeel wilt doen. Tot en met de derde Brassard (Blauw) toetsen wij de onderdelen op verzoek van de deelnemers binnen de reguliere lessen. De kleuren Groen, Bruin en Oranje worden landelijk getoetst.

Na het behalen van een Brassard kan deze in het Schermpaspoort worden opgenomen.

Brassard systeem in:
MS Word formaat (*.docx)
Acrobat Reader formaat (*.pdf)

Examen Geel
brassard-geel-theorie-praktijk 4/12/2016